Najlepsze, praktyczne przygotowanie to zadanie naszych kursów i szkoleń, zapewniamy 100% satysfakcji.

Szkolenie: Social Media - kurs praktyczny

Szkolenie Social Media pozwoli zrozumieć ideę mediów społecznościowych, przekazuje solidne, praktyczne podstawy do rozpoczęcia działań komunikacyjnych firmy w internecie. Szkolenie kierujemy przede wszystkim do osób związanych z marketingiem - specjalistów ds. marketingu, e-marketingu i PRu, brand managerów, managerów ds. komunikacji, właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw oraz osób chcących lepiej poznać i zrozumieć zasady świadomego działania w mediach społecznościowych i osiągania korzyści biznesowych.

Cena: zł studenci, zł pozostałe osoby | liczba godzin:

Program kursu

Uczymy na konkretnych przykładach i na własnych doświadczeniach, dlatego w trakcie szkolenia każdy będzie realizował własny projekt kampanii marketingowej w SM. Na koniec przewidziany jest test ze zdobytej wiedzy oraz podsumowanie projektów warsztatowych/projektowych. Każdy z uczestników otrzyma dyplom ukończenia szkolenia wraz oceną, najlepszym zostanie zaproponowana współpraca z jedną z Patronujących szkoleniu agencji SM.

Korzyści i zalety wynikające ze szkolenia:

- Poznasz zasady działania mediów społecznościowych oraz wszystki mechanizmy kierujące Social Media,

- Będziesz umiał samodzielnie realizować strategię działań w SM, sam określisz grupę docelową, jej cele i mierniki,

- Poznasz od zaplecza funkcjonowanie Facebooka, Twittera i Google+,

- Poznasz narzędzia do zbierania danych - Sotrenter i Newspoint,

- Nauczysz się budować i analizować kampanie reklamowe w SM,

- Dowiesz się jak przykuwały uwagę odbiorców swoimi tekstami,

- Ponadto dowiesz się, jak radzić sobie z sytuacją kryzysoweą,

- Dowiesz się czym jest praca projektowa oraz pracy w agencji interaktywnej.


Adresaci:

Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do osób, które chciałyby posiąść kompletną wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu social media, a w szczególności zapraszamy:

- Studentów, którzy swoje plany zawodowe wiążą z pracą w social media,

- Przyszłych jak i obecnych Brand Managerów,

- Marketingowców posiadających wiedzę ogólną, chcących poznać tajniki się w SM,

- Specjalistów ds. PR i komunikacji.


Program:

1. Wstęp

- Co to jest social media?

- Prezentacja social media landscape na świecie i w Polsce:

 - Facebook

 - Nasza Klasa

 - YouTube

 - Twitter

 - Pintererst, Instagram

 - Blogi

- Obalenie największych mitów nt. mediów społecznościowych.

- Rola konceptu kreatywnego w social media – wstęp i zapowiedź następnego panelu.

2. Rola Big Idea w social media

- Czy istnieje strategia social media? Miejsce social media w całościowej strategii komunikacji marki.

- Rola BIG IDEA - jak stworzyć spójny koncept, który może być wykorzystany we wszystkich mediach? Omówienie na przykładach znanych kampanii.

- Jak przełożyć BIG IDEA na działania na Facebooku – prezentacja wybranych case study na Facebooku z Polski i ze świata.

3. Facebook jako platforma działań social media

- Pogłębiona charakterystyka najpopularniejszego serwisu społecznościowego.

- Omówienie najważniejszych formatów reklamowych i funkcjonalności Facebooka.

- Prezentacja najważniejszych zasad planowania kampanii Facebook Ads – fundamentalna rola promocji przy budowaniu zasięgu działań.

- Charakterystyka działania EdgeRank.

- Facebook a zmiana konsumpcji mediów – rosnące znaczenie mobile, Facebook jako alternatywa dla telewizji.

4. Facebook w praktyce

- Najlepsze praktyki w zarządzaniu i tworzeniu codziennej komunikacji na facebooku.

  - Facebook od kuchni – planowanie działań dzień po dniu. Tworzenie harmonogramów wpisów, analiza statystyk i optymalizacja treści. Zaplanowanie pracy zespołu moderatorów, grafików, copywriterów…

  - Real Time Marketing, Zarządzanie kryzysem, Response Time – o czym należy pamiętać tworząc posty na facebooku, najważniejsze zasady.

- FB Ads– tajniki pracy nad optymalizacją kampanii na Facebooku.

  - Prezentacja placementów FB i najpopularniejszych formatów reklamowych

  - Sposoby optymalizacji kampanii FB – generalny zarys

  - Omówienie podstawowych i zaawansowanych możliwości targetowania.

  - Zaawansowane narzędzia FB: Custom Audiences, Pixel Konwersji, Remarketing

  - Cele marketingowe możliwe do osiągnięcia poprzez kampanie FB (kluczowe obszary)

5. Narzędzia social media

- Prezentacja najważniejszych narzędzi do oceny efektywności działań w social media

  - Narzędzia do buzz monitoringu (np. Brand24, Newspoint, Buzztruck, Radian 6…)

  - Narzędzia do analizy skuteczności działań na Facebooku, Twitterze, YouTube (np. Facebook Insights, Sotrender, Socialbakers…)

  - Narzędzia do optymalizacji kampanii reklamowych (np. Upcast, PowerEditor)

- Pogłębione omówienie funkcjonalności narzędzia Sotrender oraz PowerEditor/Upcast.

  - Jak dostować i wykorzystać narzędzia reklamowe do celów marketingowych klienta

  - Omówienie wskaźników dostępnych w panelu reklamowym

  - Jak optymalizować budżet reklamowy na Facebooku?

  - Jak wykorzystać narzędzia do ewaluacji działań?

- Raportowanie, podsumowanie i właściwa interpretacja wyników kampanii

6. Mierzenie efektywności działań social media

- Omówienie najważniejszych wskaźników oceny efektywności całej kampanii. Prezentacja wybranych wskaźników, narzędzi i możliwości badawczych.

- Przedstawienie kluczowych wskaźników efektywności kampanii w Internecie, ewaluacja działań, wyznaczanie KPI.

7. Czym jest viral? Wstęp do YouTube

- Czy istnieje przepis na film wirusowy? Najważniejsze zasady tworzenia filmów wirusowych na YouTube. Prezentacja wybranych case study z Polski i ze świata.

- Content na YouTube oczami znanego polskiego vlogera.

8. YouTube – możliwości działań

- Znaczenie YouTube – pogłębiona charakterystyka serwisu. Rola YouTube w Polsce i na świecie.

- Omówienie możliwości reklamowych na YouTube – prezentacja kanałów, formatów reklamowych na konkretnych przykładach najlepszych realizacji z Polski i ze świata.

9. Współpraca z blogerami.

- Prezentacja najlepszych praktyk współpracy z blogerami z perspektywy Agencji – modele współpracy, kwestie prawne, przykłady kampanii.

- Prowadzenie własnego bloga i zasady współpracy z perspektywy znanych polskich blogerów.

10. Strategia kreatywna

- Insight w służbie kreatywności – jak szukać insightów? Jak tworzyć koncept kreatywny w oparciu o insight?

- Ścieżka od briefu do pomysłu – warsztaty z kreatywności.

11. Twitter i Google +

- Charakterystyka serwisów – ich rola w Polsce i na świecie.

- Omówienie najważniejszych funkcjonalności.

- Przykłady skutecznych kampanii na Twitterze i Google +.

12. Zarządzanie social media z perspektywy korporacji

- Zarządzanie social media z perspektywy międzynarodowej korporacji.

- Tworzenie spójnej social media policy dla wielu marek, rynków, dywizji…

- Jak marki mogą przygotować się na kryzys w social media? Najczęstsze scenariusze działań.

- Obsługa klienta a social media

- Najważniejsze kwestie prawne związane z prowadzeniem projektów social media – o czym trzeba pamiętać.

- Prawa autorskie, prawa do wizerunku.

- Zarządzanie danymi osobowymi.

- Obowiązki po stronie organizatora konkursów.

13. Podsumowanie / omówienie zadań 

- Podsumowanie kursu, odpowiedzi na pytania od kursantów – tematy nie poruszone w czasie warsztatów.

- Omówienie zadań wykonywanych w toku kursu przez uczestników.


 

Informacje o szkoleniu:
Social Media - kurs praktyczny

Cennik // Składowe szkolenia

- studenci

- pozostałe osoby

- Dla stałych klientów zniżka 10% na szkolenie

- Przy zapisie min. 5 osób zniżka 20% na szkolenie

- Polub naszego FB - zniżka 5% na szkolenie

Powyższe ceny obejmują:

- szkolenie

- konsultacje z trenerem

- materiały dydaktyczne